בלוג
Posted in

עיצוב חדר ילדים – איך עושים את זה נכון?

חדרי ילדים
Posted in

כל הורה רוצה להעניק לילד שלו את הטוב ביותר, בטח ובטח כשזה מגיע למקום המגורים והפינה האישית בה הילד שלכם מתפתח וגדל.

חדר הילדים הוא מקום מאד סנטימנטלי עבורכם, וכמובן עבור הילד שלכם. כל ילד הוא עולם ומלואו – יש לו את האופי שלו, את החלומות שלו ואת הסגנון שלו, ולכן חשוב לאפשר לו להרגיש הכי בכייף ובנוח בחדר האינטימי שלו.

עם זאת ועם כל הרצון לתת לילדינו את הפינה המושלמת, אי אפשר להתעלם מכך שעיצוב חדר ילדים הוא לא עסק זול בכלל, ולכן חשוב מאד לבצע רכישה נכונה, לבחור מוצרים איכותיים שיישמרו לאורך שנים, ולא פחות חשוב – לנצל נכון את שטח החלל עם תכנון נכון לרהיטים כך שישרתו אתכם לטווח הארוך, ובכך לנצל את התקציב במלואו, ולהנות משקט נפשי לשנים!

מה צריך לקחת בחשבון כשמעצבים חדר ילדים?

  • תכנון – לפני שמתחילים לעצב, חשוב להתייחס לגילו של הילד ולהבין מה צריך שיהיה בחדר: שולחן או פינת למידה, ארגז משחקים, ארון בגדים, מיטה, ספריה ועוד. התכנון יעזור לכם לעבור את תהליך הלבשת החדר והריהוט שלו בקלות ומבלי לשכוח או לפספס שום דבר בדרך.
  • תאורה – להכניס אור לחדר של הילד הוא עניין חשוב, וצריך לדעת איך לעשות את זה. יש למצוא פתרונות תאורה עבור פינת הלמידה של הילד, תאורה כללית לחדר וכמובן, תאורת לילה קטנה שתקנה לילד תחושה נעימה גם בשעות החשיכה. ישנם סוגים רבים של גופי תאורה קסומים המתאימים לילדים, ואת אלו רצוי לבחון בהתאם לשפה העיצובית שנבחרה עבור הילד או הילדה.
  • בחירת מיטה ומזרן איכותיים – כל הורה רוצה שלילדים שלו יהיו לילות שקטים, נעימים ונוחים כמובן. אם יש דבר שבאמת לא רצוי להתפשר עליו בכל התהליך הזה, הוא בחירה של מיטה ולא פחות חשוב – מזרן. בריאות הילדים שלכם היא לא דבר שאפשר לזלזל בו, ולכן גם במקרה שיש תקציב יחסית דל, הקצו את רוב המשאבים על בחירת מזרן אורטופדי איכותי הנשמר לאורך שנים, וכמו כן על מיטה טובה, ועל השאר תמיד אפשר להתגמש.

איך מנצלים את חלל חדר הילדים בצורה הנכונה ביותר?

לכל משפחה יש בית שונה, כמות חדרים שונה, כמות ילדים אחרת, ולכן יש צורך במענה אישי מותאם בדיוק לצרכים שלהם.

יש הבדל בין משפחה עם שלושה ילדים כאשר מוקצה חדר נפרד לכל ילד, למשפחה בה יחיו 3 או 2 ילדים בחדר אחד, ולכן יש לספק פתרונות שונים ומותאמים. יצירתיות וניצול חכם של חלל יהיו אלו אשר יאפשרו לכם לרווח את החדר, גם במידה והוא יחסית קטן.

מה ההבדלים בין ההתייחסות לחדר של בנים מול חדר של בנות?

  • קונספט החדר – יכול להיות קונספט מובהק ששונה בגישה בין חדרים של בנים ובנות, למשל: חדר בסגנון כדורגל, כדורסל או גיבורי על, אל מול חדר בסגנון יער קסום, פיות ונסיכות. עם זאת, בשנים האחרונות מתחילים להיטשטש ההבדלים העיצוביים המוגדרים והחלו לקום העיצובים הניטרליים כמו העיצוב הנורדי שנכנס מאד לאופנה.
  • צבע החדר – גם כאן, ניתן ללכת על סגנונות של צבעים ורודים, אפרסקיים או צהבהבים לבנות, כשהחדרים של הבנים ילכו יותר ליוונים הכחולים, אפורים או ירוקים, או שניתן לטשטש את הגבולות ולבחור בצבעים קרמיים, חומים בהירים, שילוב של מספר צבעים פסטליים וליצור חדרים נקיים מקונספט אחד.
  • ריהוט – בין אם מדובר בחדר של בנים או של בנות, לרוב צבע הריהוט יהיה זה שיוכל להבדיל בין סגנונות החדר, בהתאם למה שכתבנו בסעיף הקודם. עם זאת, יש אלמנטים מיוחדים שניתן להכניס לחדרים כמו: מגלשה מהמיטה, נדנדות, ספריות, שידות יצירה ועוד.

השאר תגובה

עקוב אחרינו:

עגלת קניות 0

נצפו לאחרונה 0