בלוג
Posted in

מה ההבדלים בין סוגי עץ שונים?

Posted in

כשנכנסים לתהליך של בחירת ריהוט לבית, ככל הנראה ניתקל בלא מעט שמות של עצים, ציפויים שלהם, סוגי צביעה שונים ועוד. על מנת שנדע לבחור נכון, חשוב שקודם כל נבין מהם סוגי העצים ועל ההבדלים ביניהם. על כל אלו ויותר נרחיב במהלך המאמר הזה.

היופי בעץ הוא שיש לו הרבה מאד תכונות שהופכות אותו לחומר גלם מדהים לעיצוב הבית, ביניהם: יציבות, עמידות, אלגנטיות, חמימות ואורח חיים ארוך במיוחד שנשמר בצורה מדהימה.

העץ מכניס לבית שלכם אלמנטים מן הטבע שעברו עיבוד מיוחד ויוכלו לבטא אתכם בכל כך הרבה סגנונות ותוצרות, כך שיש עולם שלם של פתרונות עיצוביים שיוכלו לעטר את הבית שלכם וגם להוות פתרונות פרקטיים במיוחד לשימוש יומיומי ובהתאם לצרכים שלכם.

מהם לוחות העץ הפופולריים ביותר ולמה?

ישנם סוגים שונים ומגוונים של לוחות עץ מרשימים ובעלי אופי ייחודי. לפניכם מגוון הלוחות המומלצים והאהובים ביותר:

  • אלון ביצות – עץ מאובן חלקית בעל מראה מחוספס שמקורו מלפני אלפי שנים בביצות באירופה שהיו מוקפות ביערות עצומים מלאים בעצי אלון מסיביים סביבם. סוג עץ זה הינו בעל יכולת הישרדותית מאד גבוהה ויש לו נטיה להישמר במים הודות לחומצה הטאנית שלו.
  • עץ אלון – נקרא גם אלון אנגלי או אלון אירופאי, בעל מראה חום בהיר עד חום בינוני. מנעד הצבע יכול להשתנות ולהגיע לגוונים של חומים ולבנים. עץ האלון ידוע בתור עץ בעל עמידות גבוהה במיוחד מפני ריקבון, ואף משמש פעמים רבות אף לבנייה של סירות. עץ זה מניב תוצאות עבודה מעולות ויכול להשתלב ולהגיב מצוין עם ברזל.
  • ערמון מעושן – מקור העץ הוא ממזרח ארצות הברית, מאזור גרמניה. צבע העץ הוא מגוון – מחום בהיר, לבינוני ועד כהה עד חום אדמדם עם השנים. הערמון ידוע בתור עץ אשר מתפצל בקלות ונוח מאד לעבודה עם כלי יד ומכונות.
  • עץ לארג’ – נחשב ליציב במיוחד בהשוואה לעצים אחרים. עץ זה עובר תהליך שנקרא ‘טרמו’ אשר גורם לעישון של העץ ולמראה המיוחד שלו. עץ לארג’ בעל טקסטורה ייחודית ומתאים מאד בתור משטח עץ, מדף, ספסל או בוצ’ר.
  • פלטות עץ לבוד סנדוויץ – מגיעות במגוון עוביים שונים, ניתן לחתוך לפי מידה ובשכבות עץ אחת על גבי השניה. מספר השכבות שלהן יהיה תמיד אי זוגי, ובאופן זה ניתן לייצר איזון כוחות ולהקטין את הסיכויים להתוכפפות של החומר. דיקט סנדוויץ נחשב חזק מאד ביחס למשקל שלו ולפלטות אחרות. בעל מראה עץ טבעי.

איך יודעים שבחרנו בעץ איכותי?

עוד במעמד הזמנת הרהיטים מהחנות, אל תתביישו לבקש שיגדירו לכם בהזמנה באופן ברור באיזה רהיט בדיוק מדובר. במידה ואומרים לכם טלפונית שמדובר ברהיט מעץ מלא, תבקשו לקבל פירוט אודות סוג העץ – האם מדובר במסגרת בלבד מעץ, בלוחות מחומרי עץ או שהחזית כולה עשויה מעץ?

ככל שתהיו יסודיים יותר, ככה תקבלו תשובות מדויקות יותר ותוודאו שאתם מקבלים מוצר איכותי.

ועל איכות, אל תשכחו, שמשלמים.

במידה והמחירים שקניתם נראים לכם זולים במיוחד, אל תצפו לאיכות הגבוהה ביותר.

מהם הציפויים האפשריים לעץ?

  1. מלמין – חומר המיוצר משבבי עץ שנגרסו דק וחוברו ללוח עץ. השבבים יוכנסו למכבש הידראולי יחד עם שרף, והוא זה שיצור את המראה האחיד והקשיח של הלוח. מלמין הוא חומר העמיד מפני קרינת UV וחשיפה לקרינת שמש. לוחות אלו יחסים זולים ועמידים במים.
  1. פורניר – משמש בעיקר לציפוי משטחים המיוצרים מעץ זול, בעוד שהחומר עצמו הוא מפרוסות דקות של עץ יוקרתי. השילוב הזה יוצר מראה טבעי ויוקרתי, כשלמעשה העלות היא זולה ונגישה במיוחד.
  1. פורמייקה – לוחות אשר מורכבים מנייר קראפט (אריזה) אשר הוספג בדבק פנול ומעליו נייר דקור שיוצר את את העיצוב והגוון המיוחד של הלוח. הפורמייקה נחשב לחומר גלם זול יחסית שנועד לריהוט פשוט יותר ופחות ליוקרתי.

השאר תגובה

עקוב אחרינו:

עגלת קניות 0

נצפו לאחרונה 0